טיפים לנפילות

טיפים לתהליכי שינוי תזונתי

חברים יקרים,

בואו נדבר קצת על ההתייחסות למעידות.

למה אנשים בתהליכי שינוי, ובעיקר בשינוי תזונתי, מועדים ב"אכילה אסורה" ואז מתדרדרים ולבסוף נוטשים?

הסיבה היא פשוטה – המעידה לא נתפסת חלק מהתכנית שלהם ולכן לא לקחו אותה בחשבון. חלקם מעדו והתדרדרו כל כך הרבה פעמים שכל מעידה היא הוכחה עבורם לכשלון התהליך כולו, ולכן הם נוטשים. המעידה משרה פחד של הפסד בטוח. כי לפעמים עדיף ליפול ולוותר מאשר להתמודד עם הפחד מנפילה ותחושה צורבת של תבוסה (נוספת).

איך מתמודדים עם הכישלון שמאיים בסתר?

בואו קבלו טיפים שיהפכו אתכם לווינרים וחכמים הרבה יותר וכך יעשה אתכם חסינים מתבוסות:

טיפ ראשון

מעידה חייבת להיות חלק מתהליך שינוי. היא לא "מופיעה" סתם, אלא הכרחית. מדוע? כי בשינוי אתם עוברים ממצב א' למצב ב'. אחרי המון שנים במצב א' פיתחתם הרגלים חזקים ותגובות אוטומטיות ובמעבר למצב חדש אתם לא באמת יודעים עדיין איך תגיבו למצבים החדשים. לכן אתם מגיבים כמו שהתרגלתם במצב הקודם (למשל, לנגוס בעוגיה בלי כוונה, לבלוס בלילה בלי לדעת בכלל למה ועוד).

המצב החדש זה כמו להיכנס להריון בפעם הראשונה. כמו לטוס לחו"ל בפעם הראשונה. כמו להתגייס לצבא. בכל אלו חוסר הביטחון, החששות, הספקות, ותחושת "אני לא מכירה את עצמי ככה" – כל אלו הן תחושות הגיוניות ואפילו הכרחיות.
במקום לפחד ממעידות הגיוניות, עלינו לפתח סבלנות להיכרות עם המצב החדש.
במקום לחשוש מחוסר הביטחון הזמני, עלינו לצבור נקודות בטחון במקום החדש.

כשאתם מעלים ספק כמו, "אני לא מרגישה משוחררת" – תארו לכם אישה בהריון ראשון מתקשרת לבית החולים ואומרת – "תשמעו, אני חוששת שאני מדרדרת להפסקת הריון. אני כבר בחודש רביעי ולא מרגישה אמא. אני עדיין מרגישה רווקה. אין לי תחושת אימהות!!!! – הצילו, מה עושים? אולי אני לא מוכנה?" מה הייתם עונים לה?
משהו כמו, המשיכי לחיות. הרגשת האימהות תגיע מאליה. כך תענו לעצמכם ברגעי החשש משחרור.

טיפ שני

מכיוון שנפילות לא מפתיעות אלא הכרחיות, תחשבו על אימוני ג'ודו. המתאבקים בג'ודו מאמינים שנפילות יגיעו בהכרח! לכן לא צריך לפחד מהן ואפילו לא להימנע מהן, אלא ללמוד איך ליפול נכון.
אני חוזר – הם לא לומדים איך לא ליפול, הם מתאמנים איך ליפול נכון.

הם מתאמנים שעות על שעות כשמאמן מפיל אותם שוב ושוב ושוב, והם לומדים איך נופלים בלי להיפגע ואיך קמים הכי מהר שאפשר.

עם האימונים הם מתרגלים לצורת חשיבה חדשה – לא להתרכז בפחד מנפילות, אלא להצליח לקום מהם כמה שיותר מהר. גם לכם – מעידה היא לא דרדור, היא רק נפילה. קומו מהר והמשיכו הלאה.

טיפ 3

מעידות בתהליך שינוי לא אומרות כלום על אופי חלש או כוח רצון נחלש. מעידות אומרות רק דבר אחד – מי שמעד נמצא בתהליך שינוי. אלו שלא מועדים נשארים תקועים באזור הנוחות.

אני אגיד לכם משהו בנימה אישית – למרות שאני משוחרר כבר המון זמן, גם אצלי עדיין הרגל רע מדי פעם מרים ראש ואני מועד בלי לשים לב. אבל מה שהשתנה עם הזמן הוא המהירות שבה אני עולה על זה וקם לתיקון.
אם פעם מעידות היו קורות מדי יום, כיום זה אחת לחודש וגם אז, התיקון מגיע מיד. ככה זה לא יכול לשבור אותי.

טיפ 4

אף תהליך שינוי לא נעצר עד שאתם לא הכרזתם על עצירה.

כל עוד לא אמרתם – "זהו, אני עוצרת את התהליך", הוא לא נגמר. אף אחד לא יכול לעצור לכם את התהליך חוץ מכם.

אף נפילה היא לא הפסד סופי, ואף ירידה של 2 ק"ג היא לא ניצחון מוחלט.

ההצלחה העיקרית היא היכולת להתמיד.

בהצלחה רבה,

יגאל רווה